Jos verhoeven

Post Reply
josv

Jos verhoeven

Post by josv »

Hoi, even uw tijd ?

ik ben Jos, 55 jaar, 30 jaar tewerk in UZLeuven als IT.
Ben een 5 tal jaren invalide, waardoor mijn intresse uitging naar genealogie en fotografie
beiden te bekijken op mijn side
http://www.josv.be

genealogie, ben ik vertrokken van mijn naam, moeders naam, grootmoeders naam
van mijn vrouw haar naam, haar moeders naam, haar grootmoeders naam
als resultaat ;

Verhoeven
Liesenborghs
Geboers
Reymen

Geukens
Engelen
Houtmeyers
Claes

dank voor het lezen
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: Jos verhoeven

Post by Huub »

Beste Jos,

Welkom op het forum!

Ik spreek vrijwel iedereen aan met "je", ik geloof dat in België de "u" vorm vaker gebruikt wordt, maar in Nederland raakt dat er een beetje uit... Niet onbeleefd bedoeld dus :D

Op het eerste gezicht heb je een mooie website, helaas zie ik hem niet helemaal goed omdat ik regelmatig op een klein laptopje werk met een 10" scherm (ik kan later nog eens op een groter scherm kijken).

TIP: probeer een keer de frames weg te werken. Volgens mij worden ze niet eens meer ondersteund in de volgende HTML versie (HTML 5). Er is nog een nadeel aan frames: zoekmachines hebben er wat moeite mee.
Als je website PHP ondersteunt, dan is het mogelijk om een apart menu bestand te maken (bijvoorbeeld menu.php), die je met het commando op een bladzijde kunt tonen:

Code: Select all

include("menu.php");
Ook HuMo-gen werkt op deze manier, er is één menu.php bestand dat in alle andere bestanden wordt ge-opend.
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
josv

Re: Jos verhoeven

Post by josv »

Huub wrote:Beste Jos,

Welkom op het forum!

Ik spreek vrijwel iedereen aan met "je", ik geloof dat in België de "u" vorm vaker gebruikt wordt, maar in Nederland raakt dat er een beetje uit... Niet onbeleefd bedoeld dus :D

Op het eerste gezicht heb je een mooie website, helaas zie ik hem niet helemaal goed omdat ik regelmatig op een klein laptopje werk met een 10" scherm (ik kan later nog eens op een groter scherm kijken).

TIP: probeer een keer de frames weg te werken. Volgens mij worden ze niet eens meer ondersteund in de volgende HTML versie (HTML 5). Er is nog een nadeel aan frames: zoekmachines hebben er wat moeite mee.
Als je website PHP ondersteunt, dan is het mogelijk om een apart menu bestand te maken (bijvoorbeeld menu.php), die je met het commando op een bladzijde kunt tonen:

Code: Select all

include("menu.php");
Ook HuMo-gen werkt op deze manier, er is één menu.php bestand dat in alle andere bestanden wordt ge-opend.
Dank voor de intro van php menu, ga het eens bekijken
josv

Re: Jos verhoeven

Post by josv »

Hoi Huub,

Heb mijn website op de 2 vlakken "genealogie en fotografie" aangepast zoals "je" had voorgesteld.
met fotografie ben ik er al helemaal uit, en bij genealogie moet ik nog verder aan de layout werken

nog eens bedankt om de tip

grt
Jos
Post Reply