Dubbele media

HuMo-genealogy is een gratis online genealogisch programma voor je eigen website!
Plaats je hier opmerkingen, wensen, bugs, tips etc.
Post Reply
Roel
Posts: 14
Joined: Tue 27 Jun 2023, 11:55
Location: Eibergen
Contact:

Dubbele media

Post by Roel »

Ik heb in Humo-Gen erg veel dubbele media.
Dat komt omdat ik die mijn vorige programma allemaal in een subdirectory met een unieke naam, maar na overgang naar Humo ongenoemd naar bij voorbeeld 'ad_'123 voor advertenties, 'ak_' 123 voor aktes.

Nu heb ik per ongeluk alle bestanden op de server staan: de originele en de vernoemde.
Is er een sql-opdracht denkbaar ( phpmyadmin) waardoor ik alle niet gelinkt media van de server kan verwijderen?

Uiteraard heb ik alle bestanden ook op mijn laptop staan, dus er kan niet zoveel misgaan.
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: Dubbele media

Post by Huub »

Misschien kun je eerst eens kijken of je kunt sorteren op datum en tijd van de afbeelding.
Met wat geluk hebben de laatst toegevoegde afbeeldingen een recente datum/ tijd, en kun je die eruit halen.
HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
Roel
Posts: 14
Joined: Tue 27 Jun 2023, 11:55
Location: Eibergen
Contact:

Re: Dubbele media

Post by Roel »

Dat heb ik al geprobeerd maar lost mijn probleem niet op.
Wat ik kan doen is alle media downloaden en verwijderen van de server ( buiten Humo om).
Op de laptop kan ik er een programma op los laten dat dubbele afbeeldingen detecteert . De overgebleven bestanden kan ik dan weer uploaden en ik denk dat de links dan nog werken.

Probleem is alleen dat ik in sommige gevallen het bestand met de prefix heb toegewezen en in andere gevallen niet.
Ik ben bang dat ik met veel 'handwerk' blijf zitten.

Ik had gehoopt dat binnen Humo te zien zou zijn welke bestanden er op de server staan en of die wel of niet gelinkt zijn aan een persoon of familie.
ron
Posts: 47
Joined: Wed 13 Sep 2023, 08:59

Re: Dubbele media

Post by ron »

Je kunt mogelijk ook een gedcom export maken. In deze export staan een verwijzingen naar de gekoppelde bestanden.
Als je dan via een DOS prompt het volgende commando uitvoert:

Code: Select all

find /i "2 file" export.ged
Hierbij moet je export.ged vervangen door jouw gedcom export file.

Krijg je een overzicht van alle gelinkte bestanden.
Als je het de output van deze export redirect naar een ander bestand heb je in dat bestand alle verwijzingen staan:

Code: Select all

find /i "2 file" export.ged > bestanden.txt
Al de gekoppelde bestanden staan nu in bestanden.txt
Roel
Posts: 14
Joined: Tue 27 Jun 2023, 11:55
Location: Eibergen
Contact:

Re: Dubbele media

Post by Roel »

Dag Huub,
Sorry voor de late reactie. Ik heb even in de lappenmand gezeten, vandaar.
Deze oplossing helpt mij wel een stuk op weg. Maar ik houd een lijst van ca. 2500 bestanden over, die ik moet vergelijken met ca. 4000 effectieve bestanden.
Jammer aan jouw lijst is dat ik niet kan zien in welke subdirectory de bestanden staan.
Wordt vervolg.
Post Reply