voorstellen en vraagje

Post Reply
Ineke

voorstellen en vraagje

Post by Ineke »

Ik ben Ineke smit en gebruik al jaren Humogen voor mijn site.
Ik gebruik de Htlm versie, maar wil binnenkort de PHP versie gaan gebruiken als ik weet hoe dat werkt.
Mijn vraag is kan ik HuMogen de Htlm versie gebruiken in Windows 7?

groetjes, Ineke
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: voorstellen en vraagje

Post by Huub »

Hallo Ineke,

Welkom op het forum!

HuMo-gen (PHP) werkt anders dan HuMo-gen (HTML). De PHP versie moet geïnstalleerd worden bij je provider! MAAR: de standaard ADSL en Kabel providers ondersteunen geen PHP en MySQL. Je hebt dus een hosting provider nodig (zoals bijvoorbeeld bHosted.nl, maar er zijn er nog veel meer). Je hebt dan voor zo'n 30 euro (per jaar!!!) een website en een eigen domeinnaam (zoals www.huubmons.nl).

Je kunt inderdaad HuMo-gen (PHP) op je pc installeren, maar dat is alleen maar bedoeld om te testen. Het zou moeten werken onder Windows 7, maar zelf heb ik geen Windows 7 en vermoedelijk moeten er wel ergens firewall instellingen aangepast worden of zo...

Er zijn ook enkele gratis hosting providers (zie ook de HuMo-gen website) waar je kunt gaan testen.
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
Ineke

Re: voorstellen en vraagje

Post by Ineke »

Hallo Huub, dank voor je antwoord. Ik heb een host namelijk http:// pedete.net en die ondersteunt volgens mij PHP. Kan je mij vertellen wat ik dus moet doen daar om met HuMo PHP te kunnen werken?
groetjes,
Ineke
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: voorstellen en vraagje

Post by Huub »

Ineke,

Globaal:
1) Download HuMo-gen (PHP)
2) Pak de bestanden uit in een map
3) Pas het bestand db_login.php aan (instellingen van je provider).
4) Kopieer met bijvoorbeeld FTP de bestanden naar je provider
5) Start de installatie. Zie ook Installeren bij provider

Je hebt bij je provider nodig:
PHP
MySQL: dit is een database, je hebt de naam van de database nodig, een gebruikersnaam en een wachtwoord. Deze krijg je van je provider.

Het is niet makkelijk om HuMo-gen voor het eerst te installeren... Dat komt omdat HuMo-gen met een database werkt. Maar als het eenmaal werkt valt het verder wel mee. Het kan dus even tijd en moeite kosten om het werkend te krijgen.
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
Ineke

Re: voorstellen en vraagje

Post by Ineke »

Huub, bedankt. Ik ga het eens proberen. Ik gebruik nu de Html uitvoering, maar de bestanden worden wel heel groot die ik heb.
groetjes, Ineke
Post Reply