voorstellen en vraag

Post Reply
bergstam

voorstellen en vraag

Post by bergstam »

hallo

Ik ben Jacques Bergenhenegouwen uit Loosduinen in Den Haag. Sinds enkele jaren ben ik lid van de Genealogische Werkgroep Loosduinen. Er worden gegevens verzameld van alle Loosduinse families.

Regelmatig komen we in de gemaakte fragment genealogieën dezelfde namen tegen. Alle fragment genealogieën worden daarom nu in een centraal bestand opgenomen.

Er is geen internetsite waar alles is te raadplegen. Wel staat het op enkele computers in het Loosduins Museum waar de GWL Loosduinen is gehuisvest. Het bestand is nu ruim 9.000 personen groot en is nog groeiende.

De lay outs van siteś waar ik lijsten van gezien heb, zien er goed. Is zoiets ook in Loosduinen mogelijk, maar dan op het netwerk.

Mijn vraag is daarom kan HuMo-gen op dat netwerk gebruikt worden en hoe moet het dan geinstalleerd worden. Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

groeten

Jacques Bergenhenegouwen
lid van
Genealogische Werkgroep Loosduinen
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: voorstellen en vraag

Post by Huub »

Hallo Jacques,

Allereerst: welkom op het forum!

HuMo-gen kan prima worden geïnstalleerd op een eigen netwerk!

Daarvoor zijn meerdere mogelijkheden:

1) Een officiële Unix of Linux server met daarop Apache (voor de PHP scripts) en MySQL (voor de database).

2) Een NAS (home)server met Apache en MySQL (vermoedelijk niet zo geschikt als meerdere gebruikers veel gegevens tegelijk op vragen).

3) Een (windows of linux) pc in het netwerk met daarop Apache en MySQL. Het is mogelijk om daarvoor XAMPP te gebruiken. Zie ook de XAMPP website: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Op een intern netwerk, waarbij alle pc's op dezelfde router/ switch aangesloten zijn, is het dan mogelijk om zonder verdere instellingen HuMo-gen in te zien. Daarvoor moet dan het ip adres van de "server" pc gebruikt worden, bijvoorbeeld: 192.168.0.1.

TIP: probeer het gewoon eens uit op een pc. Als XAMPP wordt geïnstalleerd, dan vraagt windows of de Firewall aangepast moet worden. Als je vanaf alle pc's wilt testen, dan laat je de Firewall aanpassen door windows.
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
Post Reply