Hallo allemaal en vragen van Tonko Boekhoud

Post Reply
klik op ok

Hallo allemaal en vragen van Tonko Boekhoud

Post by klik op ok »

Dag forumleden,

Mijn naam is Tonko Boekhoud en ik ontwerp en ontwikkel websites als kleine zelfstandige eigenaar van Klik op [OK]. Heb kennis van html, css, javascript, php, mySql.

Ik was op zoek naar een genealogie-programma dat ik (deels) in een CMS kan integreren.
Na een te lange zoektocht kwam ik uit bij phpGedView en daarna vrij snel bij webtrees.
De ontwikkelaars van webtrees blijken na blijkbaar noodzakelijke uitleg over dit onderwerp (zie http://webtrees.net/en/forums/9-request ... ntegration) geen ondersteuning aan integratie te willen bieden. Ze hebben ook geen documentatie, die bij hun code echt, echt wel nodig is.

Niet in het minst (ahum) uit het lood geslagen besloot ik nog één keer te googlen voordat ik mijn klant zou gaan bellen met slecht nieuws (wordt heel duur en/of duurt heel lang), en struikelde over HuMo-gen.

Gedownload, geïnstalleerd, GEDCOM geïmporteerd, allemaal probleemloos en vooral de weergaves zijn veel sneller dan webtrees/pgv. Het clear_white thema vind ik er goed uitzien. De persoonsweergave in familieverband is vrijwel exact wat ik zoek.
Huub wrote:Zelf werk ik ook steeds meer met Joomla, en ik ben al begonnen om een HuMo-gen component voor Joomla te maken. Helaas is dat vrij veel werk, dus het zal nog even duren voordat dat af is...
Aha, tijd voor een paar vragen over CMS/Blog integratie.

In header.php staat

Code: Select all

if (!isset($cms['cms'])){...}
, en logica waarmee de uitvoer van de php kan worden beperkt tot rauwe html. Yes! Daarmee kan ik die opnemen in een pagina van het CMS.

Mijn vragen zijn om te beginnen:
- hoe werkt de login van humogen, en is er een mogelijkheid om de authenticatie van het CMS te gebruiken?
- hoe wordt $cms ingesteld buiten deze header.php?

Ik hoor graag van je/jullie.

Groeten,
Tonko Boekhoud
Klik op [OK]
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: Hallo allemaal en vragen van Tonko Boekhoud

Post by Huub »

Beste Tonko,

Welkom op het forum!

De $cms variabelen die je ziet zijn in eerste instantie bedoeld om HuMo-gen te integreren in Joomla. Helaas is dat nog niet af (ik ben voorlopig eerst bezig met andere items in HuMo-gen zoals de gedcom export), hoewel ik een deels werkende Joomla module heb gemaakt. Als je wilt dan kan ik deze "HuMo-gen Joomla Module" mailen, of de bestanden hier op het forum zetten.

De $cms variabelen gebruik ik als volgt (de $cms variabelen worden in header.php gelezen):
$cms['cms']=true; // Deze setting kan in bijv. Joomla worden ingesteld.
$cms['cms_name']='Joomla'; // Naam van CMS, voor CMS specifieke items.
$cms['cms_path']='components/com_humo-gen/humo-gen/'; // Pad naar HuMo-gen bestanden.
$cms['cms_path_admin']='components/com_humo-gen/humo-gen/admin/'; // Pad naar HuMo-gen admin bestanden.

Het was mijn bedoeling om de HuMo-gen database ook te integreren met Joomla, maar dat wordt toch wel lastig... Dus ik heb voorlopig besloten dat niet te doen, hoewel de HuMo-gen tabellen natuurlijk wel in dezelfde database gezet kunnen worden.

Het inloggen gaat met het login.php script, en wordt vervolgens verder verwerkt in header.php (regel 105 en verder). Het is een vrij eenvoudig inlog systeem (ik zou het nog eens moeten verbeteren met salt toevoegen etc.). Het inlog systeem kan vrij eenvoudig aangepast worden door de sessie variabelen in te stellen.

Ik hoop dat je zo verder komt...
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
klik op ok

Re: Hallo allemaal en vragen van Tonko Boekhoud

Post by klik op ok »

Ik heb een topic aangemaakt in de programmeerhoek
Post Reply