Voorstellen en vragen

Post Reply
Maarten
Posts: 34
Joined: Sun 25 Dec 2011, 14:42

Voorstellen en vragen

Post by Maarten »

Even voorstellen,

Mijn naam is Maarten van den Hoogen. Ben al een lange tijd bezig met genealogie. Heb altijd gewerkt met HazaData 7.2 en heb nooit de overstap gemaakt naar HAZA21. Op www.vandenhoogen.com publiceer ik regelmatig overzichten die vanuit HazaData zijn gemaakt. Aangezien ik die overzichten vervolgens ook nog eens handmatig aan pas, kost mij dit allemaal veel tijd en energie. Ben dus toe aan “iets” anders. Aangezien Huub in het verleden ook bekend was met HazaData en ik al eens eerder naar Humo-Gen had gekeken (maar ook niet meer dan dat), toch maar eens besloten om mij meer te verdiepen in Humo-Gen. Humo-Gen geïnstalleerd en ik moet zeggen, het valt me niet tegen. Nu een paar dagen mee gewerkt en dit roept natuurlijk een aantal vragen op:

• Beroepen en woonplaatsen zijn alleen zichtbaar als ik als ADMIN inlog, voor de gewone bezoekers en andere groepen zijn deze gegevens niet zichtbaar.
• Bovenstaande geldt ook voor de afbeeldingen. Blijkbaar kan ik bepaalde gegevens ergens AAN of UIT zetten. Ik weet echter niet waar ik die mogelijkheid kan vinden.
• Getuigen staan vermeld in een GEDCOM file, doch in geen enkel overzicht zijn deze getuigen zichtbaar. Dit geldt voor de gewone bezoeker alsmede ook voor alle groepen.
Ik ga de aankomende weken verder experimenteren met Humo-Gen om alle ins en outs te leren kennen.
Met vriendelijke groet,

Maarten van den Hoogen.
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: Voorstellen en vragen

Post by Huub »

Maarten,

Welkom op het forum!

Ik ben net als jij nooit aan Haza-21 begonnen (ik heb wel ooit de probeer versie gehad, maar die was me veel te ingewikkeld). Dus ik ben ook lange tijd verder gegaan met Haza-7.2.

Ondertussen testte ik diverse programma's, maar er is er niet één met alle mogelijkheden van Haza-7.2. Aldfaer heeft alleen een heel simpel bronnen systeem, en enkele engelse programma's hadden geen Nederlandse uitvoer.

Daarbij was ik steeds bezig met het verbeteren van HuMo-gen (HuMo is net als HaZa een afkorting van een naam :geek: ), en nu zit daar ook een muteer gedeelte in. Overigens werk ik momenteel hard om dat muteren nog verder te verbeteren, vooral het bronnen deel wordt totaal herzien...

Goed, nog even jouw items doornemen:
Beroepen en woonplaatsen zijn alleen zichtbaar als ik als ADMIN inlog, voor de gewone bezoekers en andere groepen zijn deze gegevens niet zichtbaar.
Dit kun je instellen bij de gebruikersgroepen. Gebruikersgroep gast/ guest is voor bezoekers.
Beroepen en woonplaatsen zijn alleen zichtbaar als ik als ADMIN inlog, voor de gewone bezoekers en andere groepen zijn deze gegevens niet zichtbaar.
Ook dit is in te stellen bij de gebruikersgroepen. Deze items zijn per gebruikersgroep aan en uit te zetten.
Bovenstaande geldt ook voor de afbeeldingen. Blijkbaar kan ik bepaalde gegevens ergens AAN of UIT zetten. Ik weet echter niet waar ik die mogelijkheid kan vinden.
Idem...
Getuigen staan vermeld in een GEDCOM file, doch in geen enkel overzicht zijn deze getuigen zichtbaar. Dit geldt voor de gewone bezoeker alsmede ook voor alle groepen.
Er zijn in HuMo-gen meerdere soorten getuigen. Getuige bij geboorte, doop, huwelijk, overlijden, begraven. Kun je aangeven wat voor soort getuige niet werkt?
Kun je het deel in het gedcom bestand waar de getuigen in staan laten zien? Vermoedelijk een gedeelte dat begint met "1 WITN" of "2 WITN".
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
Maarten
Posts: 34
Joined: Sun 25 Dec 2011, 14:42

Re: Voorstellen en vragen

Post by Maarten »

Huub,
ik heb begrepen, dat ik bij de gebruikersgroepen het een en ander kan uit- en aanzetten. Heb de pagina gevonden waarop de knoppen zitten met ADMIN, FAMILY, GUEST, GROUP 4 enz, echter wanneer ik op de desbetreffende knop druk, gebeurt er helemaal niets. Heb vervolgens een nieuwe groep aangemaakt en hierin kan ik inderdaad exact dat wijzigen wat ik graag zou willen. Enig idee waarom die andere knoppen niet werken?

Groet
Maarten
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: Voorstellen en vragen

Post by Huub »

Maarten,

Dat is een bug in HuMo-gen, normaal gesproken zou ik al snel een nieuwe versie uitbrengen, maar momenteel werk ik aan een grote update...

De oplossing staat op het forum, zie ook viewtopic.php?f=15&t=690:
In het bestand groups.php moet de volgende code:

Code: Select all

 // *** Automatic installation or update ***
   if (!isset($groupDb->group_source_presentation)){
      $sql="ALTER TABLE `humo_groups` ADD `group_source_presentation` VARCHAR( 20 ) NOT NULL DEFAULT 'title';";
      $result=mysql_query($sql) or die(mysql_error());
   }
Vervangen worden door deze code:

Code: Select all

$qry = "SHOW COLUMNS FROM `humo_groups` LIKE 'group_source_presentation'";
$presentation = mysql_query($qry);
if(!$presentation) {
     $sql="ALTER TABLE `humo_groups` ADD `group_source_presentation` VARCHAR( 20 ) NOT NULL DEFAULT 'title';";
     $result=mysql_query($sql) or die(mysql_error());
}
Ik hoop dat je hiermee het probleem kan oplossen. In de volgende versie is dit ook opgelost (maar die duurt nog even...).

Ik zal binnenkort toch maar even een tussendoor versie maken, waarin dit probleem is opgelost...
[UPDATE] Ik maak meteen maar even een nieuwe versie!
Maar het werkt ook als je het bestand gebruikt in de bijlage (groups.php, zet dit in de map: admin/include).
Attachments
groups.php
(27.48 KiB) Downloaded 336 times
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
Post Reply