Even voorstellen en mijn probleem

Post Reply
fvanheest

Even voorstellen en mijn probleem

Post by fvanheest »

Ik ben Frans van Heest en werk als vrijwilliger bij de Historische Vereniging in Barendrecht.
Ik behandel daar de afdeling genealogie. Ik ben bezig de gegevens van de doop-, trouw- en begraafboeken (DTB's) te digitaliseren.
Ik doe dit in het programma Aldfaer. Sinds begin dit jaar gebruiken wij Humogen om de gegevens op onze site te zetten: www.historischbarendrecht.nl
Onder het kopje WERKGROEPEN bij Genealogie is 'DTB van Barendrecht' aan te klikken.
Dit werkt redelijk goed, maar ik weet niet of alles correct van Aldfaer naar Humogen omgezet wordt.
Ik mis bijv. bij het gezin de trouwdatum, maar het kan zijn dat dat gegeven uitsluitend in de tijdlijn zichtbaar wordt.
Op zich geen groot probleem, maar wel een probleem is dat de tijdlijn in veel gevallen niet ingevuld wordt en alleen een lange reeks cijfers geeft.

Misschien kan iemand het resultaat van ons werk bekijken en zien welke oneffenheden of onvolkomenheden bij ons zichtbaar zijn.
En of en hoe dit oplosbaar is.

Uw reacties stellen wij zeer op prijs en bij voorbaat dank
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen en mijn probleem

Post by Huub »

Hallo Frans,

Welkom op het forum!

Aldfaer wordt vrij goed ondersteund door HuMo-gen, er zijn meerdere HuMo-gen gebruikers die Aldfaer gebruiken als genealogisch programma.

Ik zie dat de trouwdatum ontbreekt, maar het moet absoluut mogelijk zijn die te tonen! Misschien is er iets fout gegaan bij de privacy instellingen.
Controleer daarvoor de instellingen in: Administratie scherm > gebruikers > groepen > het gedeelte "Privacy filter".

[UPDATE] Ik zie dat je versie 4.7.1 gebruikt. In versie 4.8 is het huwelijksfilter verbeterd, er werd te veel gefilterd... Er zijn sinds versie 4.7.1 meer bugs opgelost. Probeer eventueel de nieuwste versie...
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
User avatar
yosibeck
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 277
Joined: Thu 28 Aug 2008, 13:16
Location: Jerusalem, Israel
Contact:

Re: Even voorstellen en mijn probleem

Post by yosibeck »

Hoi Frans,

De tijdlijn bug is geen fout bij jou maar een bug in het script. Het gebeurt wanneer er wel een doopdatum is maar geen geboorte datum zoals bij vele personen op jouw site. In die gevallen wordt de tabel net even voor het jaar 0 begonnen ( :oops: ) en als je helemaal naar beneden scrollt zul je zien dat van ongeveer het jaar 1000 de historie wordt vermeld. De bedoeling is natuurlijk dat alleen de levensperiode van de persoon wordt getoond.
Ik heb de correctie al gemaakt.
Bedankt voor de melding van deze bug.

Als je versie 4.8.4 gaat gebruiken (aanbevolen), dan is hieronder het aangepaste bestand timelines.php bijgesloten dat in de HuMo-gen hoofdmap gaat.

Als je versie 4.7.1 blijft gebruiken (raad ik niet aan) dan moet je even handmatig de volgende code zoeken (ergens bij regel 490 - ik heb 4.7.1 al niet meer):

Code: Select all

$beginyear=$bornyear-(($bornyear % $step) + $step);    // if beginyear=1923 and step is 5 this makes it 1915
$endyear=$deathyear+(($step-($deathyear % $step)))+($step); // if endyear=1923 and step is 5 this makes it 1929
en deze vervangen met:

Code: Select all

($isborn==1 AND $bornyear == '') ? $byear = $baptyear : $byear = $bornyear; // if only bapt date available use that
$beginyear=$byear-(($byear % $step) + $step);    // if beginyear=1923 and step is 5 this makes it 1915
($isdeath==1 AND $deathyear == '') ? $dyear = $burryear : $dyear = $deathyear; // if only burial date available use that
$endyear=$dyear+(($step-($dyear % $step)))+($step); // if endyear=1923 and step is 5 this makes it 1929
Dat zou het moeten oplossen.

Ik vind dat je HuMo-gen qua layout heel mooi aan jullie site hebt aangepast!!

Huub,
Hierbij het aangepaste bestand voor 4.8.4 (d.w.z. een volgende versie)
timelines.php
(27.31 KiB) Downloaded 309 times
Yossi
HuMo-gen international site: https://humogen.com
Personal genealogy website: https://beck.org.il/humogen
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen en mijn probleem

Post by Huub »

Bedankt Yossi, ik heb het bestand overgenomen!
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
fvanheest

Re: Even voorstellen en mijn probleem

Post by fvanheest »

Hartelijk dank Huub en Josy,

Huub, het privacy-filter hebben we uitegeschakeld en nu zijn de trouwdata verschenen.
Dus opgelost, dank je wel.

Josy, we gaan de nieuwe versie toepassen, en jouw aanvullingen gebruiken, ook dank je wel.

We zijn blij met deze DTB gegevens op onze site en krijgen diverse positieve reacties van onze leden.

Met groet,
Frans
fvanheest

Re: Even voorstellen en mijn probleem

Post by fvanheest »

Huub en Yosi,
We hebben de nieuwe versie toegepast en de tijdlijn ziet er nu perfect uit.
Hartelijk dank voor de hulp.
Met groet,
Frans
www.historischbarendrecht.nl
Post Reply