Even voorstellen

Post Reply
Teipreob

Even voorstellen

Post by Teipreob »

Hallo, ik ben Pieter de Boer en ik maak al geruime tijd gebruik van de HTML versie.
Nu heb ik ook nog geen geschikt domein voor php en ik ben een absolute leek op dit gebied.
Voorlopig werk ik met xampp om een website voor te bereiden.

Bij het installleren liep ik tegen een aantal zaken aan waar je als leek al gauw de mist in gaat.
Allereerst om de Apache server te laten draaien moet in windows services de World Wide Web Publishing-service uitgezet worden.
Voor je dat weet ben je al weer een paar uur verder:).
Dan is er een nieuw probleem, in de manuals blijkt er een verschil te zitten in de naamgeving van de database, Humo-php wordt gegeven maar het moet dus Humo-gen zijn.
Nog werkt het niet want in argeloosheid heb je de nieuwe versie uitgepakt zonder er verder bij na te denken dat die automatisch een map met de naam HuMo-gen4.8.4 aanmaakt, dat gaat natuurlijk niet werken later. Daar kom je uiteindelijk wel achter maar de mapnaam gelijk veranderen in Humo-gen is wel zo handig.
Dan gaat het al een stuk beter en kom je weer wat verder, dan nog een gedcom upoaden en testen.
Omdat het allemaal toch ingewikkeld is en het niet meteen werkte heb je inmiddels een volledige versie van Xampp draaien, je kan immer nooit weten!
Dan kan je een waarschuwing als dit krijgen:
PHP Warning: POST Content-Length of 9470478 bytes exceeds the limit of 8388608 bytes in Unknown on line 0 en gebeurt er verder niets.
Het blijkt dat in de volledige versie de upload van file maar maximaal zo een 8 MB mag zijn.
Na wat speurwerk blijkt dat dat is aan te passen in je PHP.ini in de Xampp directory waar je bijvoorbeeld: post_max_size = 16M en upload_max_filesize = 16M kan instellen inplaats van 8 en 2M.
Dan nog even kijken of memory_limit wel voldoende aangeeft, bijvoorbeeld 128 of 256 MB.
Maar dan werkt het ook allemaal, nu schiet ik daar natuurlijk nog niet zoveel mee op met mijn geringe kennis.